ศูนย์ภาษา คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยพะเยา จัดโครงการ
พัฒนาการจัดการเรียนการสอนและการประเมินผล รายวิชาภาษาอังกฤษ หมวดศึกษาทั่วไป
วันศุกร์ที่ 24 ตุลาคม 2568 ศูนย์ภาษา คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยพะเยา โดย ดร.ชนาภา ดวงไฟ รองคณบดีฝ่ายกิจการพิเศษ จัดโครงการ “พัฒนาการจัดการเรียนการสอนและการวัดและประเมินผล รายวิชาภาษาอังกฤษ หมวดรายวิชาศึกษาทั่วไป” โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อส่งเสริมสมรรถนะทางภาษาของผู้เรียน และยกระดับคุณภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ ของคณาจารย์ผู้สอนรายวิชาศึกษาทั่วไป รวมถึงการส่งเสริมการใช้เครื่องมือ AI เพื่อสนับสนุนการเรียนการสอนให้มีประสิทธิภาพยิ่งขึ้น
ภายในโครงการฯ ประกอบด้วยการบรรยายเรื่อง “การใช้เทคโนโลยีและสื่อการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อพัฒนาสมรรถนะทางภาษาของผู้เรียน” รวมทั้งกิจกรรมการจัดทำแผนพัฒนาการเรียนการสอน และกิจกรรมในชั้นเรียนของรายวิชา 001104 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร (English for Communication) โดยคณาจารย์สาขาวิชาภาษาอังกฤษ ได้ร่วมแลกเปลี่ยนเรียนรู้และวางแผนพัฒนาการจัดการเรียนรู้ร่วมกันอย่างสร้างสรรค์ กิจกรรมในครั้งนี้ นับเป็นส่วนหนึ่งของการพัฒนาศักยภาพของอาจารย์ผู้สอนให้มีความพร้อมในการจัดการเรียนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ และสามารถบูรณาการเทคโนโลยีและสื่อการสอนให้เกิดประสิทธิภาพสูงสุดต่อการเรียนรู้ของนิสิต
Language Center, School of Liberal Arts, University of Phayao
Organizes a Project on English Language Teaching and Assessment Development
On Friday, October 24, 2025, the Language Center, School of Liberal Arts, University of Phayao, led by Dr. Chanapa Duangfai, Associate Dean for Special Affairs, organized the project entitled “Development of English Language Teaching and Assessment in General Education Courses.” The project aimed to enhance students’ English language competence and improve the quality of English instruction among lecturers in general education courses, while promoting the effective integration of AI tools in teaching and learning.
The program featured a lecture on “Using Technology and English Teaching Media to Enhance Learners’ Language Competence”, as well as a workshop on developing teaching plans and classroom activities for the course 001104 English for Communication. Lecturers from the English Program actively participated in knowledge sharing and collaborative planning to improve instructional design and learning experiences creatively. This activity is part of the School’s ongoing efforts to strengthen instructors’ capacity in learner-centered pedagogy and to integrate technology and teaching media for maximum learning effectiveness among students.